Pagini

Ganduri, sentimente si... limbajul trupului?

M-am apucat sa citesc "Limbajul trupului", o carte destul de interesanta la prima vedere si am dat peste niste randuri care mi-au atras atentia:

"Mintea da nastere gandului.
 Gandul da nastere unui sentiment.
Acel sentiment devine vizibil prin limbajul trupului.
Tu citesti  limbajul trupului pentru a afla sentimentele unei persoane- si gata, ii citesti gandurile.
Limbajul trupului este o fereastra catre minte."

Si mi-a venit acum in minte, oare ce fac aia care nu prea gandesc? Cum isi exprima sentimentele, mwahahahaha?
(Ce rautacioasa suuuuuunt!!! Glumesc dooooar, nu "dadeati" cu "cataroaie" in mine!)

Acum, lasand gluma la o parte, spuneam ca mi-au atras atentia, si sa va spun si de ce: in capsoru' meu ma intrebam la un moment dat ce sunt sentimentele, de unde vin ele, cu ce se mananca, etc. intrebari pe care cred ca vi le-ati pus si voi candva, bun... bun, sa zicem ca m-am lamurit din primele randuri mentionate mai sus, daaar (pt. ca mereu e un dar) nu inteleg un lucru, sentimentele nu implica ratiune, nu? Atunci cum tocmai datorita mintii exista acestea? Aaa? Sau nu interpretez eu cum trebuie?

PS: Va place noua tema? Sugestii, ceva?

49 de comentarii:

  1. noua tema e superba:x
    eu nu ma intreb niciodata de unde vine sau de ce e, pur si simplu las sa se intample si cam atat:d

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum, tu ce vrei? Să-i confuzezi şi pe alţii? :D
    - - -
    Chestia asta cu sentimentele a fost întoarsă pe toate feţele de vreo 2500 de ani şi tot nu se cunoaşte răspunsul.
    Mai întîi de toate, nu se poate generaliza.

    Apoi. Există sentimente spontane (atracţie sau dimpotrivă la prima vedere) sentimente elaborate în timp, sentimente durabile sau sentimente pasagere (cunoscuţi întîmplători de care nu mai auzi ulterior, nimic).

    Un lucru pare a fi sigur. Şi în lipsa raţiunii, sentimentele se pot naşte ( şi imbecilii iubesc, urăsc, etc).

    Importantă este judecata matură pentru a separa aceste chestii delicate. Long story şi mă opresc aici. Să mai opineze şi alţii. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) pai da:)) de ce sa fiu doar eu confuza?:))

      OK, m-ai bagat in ceata de tot!:))

      Ștergere
  3. este foarte ușor să aluneci într-o pantă nepotrivită dacă nu știi să menții un echilibru sentiment-rațiune...faina tema

    RăspundețiȘtergere
  4. stii ..era o vorba...fericiti cei saraci cu duhul...nu-si mai pun atatea intrebari , e mai simplu :)))))))))))))...

    RăspundețiȘtergere
  5. mie imi place schimbarea de pe blog, e mai cu viata :X
    si legat de sentimente, cred ca ele doar e simt si vin fara sa ne dam noi seama.
    as vrea si eu cartea :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc:D:)

      E interesanta, ti-o recomand cu mare placere.:D

      Ștergere
  6. Lavinia , mi-a placut enorm acest articol. Ma bucur sa vad ca te pasioneaza aceasta sfera psihologica , vei observa urmatorul lucru : o sa gasesti de fiecare raspunsuri la intrebarile pe care ti le-ai pus .
    Acum sa raspund la intrebarile pe care le-ai pus .
    Sentimentele nu reflecta ratiunea si nici invers . Poti asculta ori de sentimente inchizand ochii in fata oricarui risc sau poti asculta de ratiune gandindu-te in ce aval/problema te arunci .
    Nu datorita mintii exista sentimente . Sunt doua lucruri total opuse .

    *Aceasta este parerea mea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-? Dar atunci datorita cui exista sentimente?

      Ștergere
    2. Sentimentele ni le-a lasat Dumnezeu .
      Ratiunea , gandirea = fac parte din categoria mentala .
      Sentimentele fac parte din categoria spirituala . Sentimentele exista datorita lui Dumnezeu .

      Ștergere
    3. Aaaa, acum inteleg :-? Uite ca la asta nu m-am gandit :) Hehe, mersi!

      Ștergere
  7. Am uitat sa spun in comm-ul precedent : foarte frumoasa noua interfata a blogului !

    RăspundețiȘtergere
  8. Bună scumpo!
    Cred că este interesantă
    și merită să fie citită!
    O după amiază plăcută!
    Te pupic..

    RăspundețiȘtergere
  9. sentimentele nu exista datorita mintii, exista datorita inimii. pentru ca sunt multe sentimente pe care mintea nu le intelege de prima data dar inimii mereu ii sunt cunoscute. si imi place noua tema. si am votat pentru tine la porcu.ro si sunt aproape sigura ca in curand o sa te vedem la crazy-in-loveee.info :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Parerea mea e ca datorita minitii se formeaza sentimentele. La inceput iubesti ca na... esti in relatie si tre sa iubesti si la un moment dat dragostea devine oarba ca sa zic asa si nu mai tine de ratiune.

    RăspundețiȘtergere
  11. superba noua tema la fel ca tine :P in fine trecand peste ..am auzit si eu de cartea aia chiar o citea o tipa acum ceva luni in metrou dar nu stiu daca e ceva de capul ei..ma refer la carte ..ca la tipa aia sigur cauta ceva poze la cum o rasfoia=))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaaaaaaaaaaaaaaai :)) dupa la fel ca tine nici nu-mi mai vine sa citesc =)) :D Mersi mersi:D

      Au doamne =)))

      Ștergere
  12. Interesant nooul aspect. Cartea pare interesantă.( aş vrea să o citesc:D)
    Sentimentele sunt menite să ne facă să înţelegem ceea ce mintea nu poate. Cred eu.
    Lectură plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am citit si eu cartea, de nevoie...si nu mi s-a parut prea interesanta dar are si cateva adevaruri pe acolo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata n-am terminat-o! Nu mi-am pierdut interesul (inca) :D hehe

      Ștergere
  14. Am citit un citat acuma seara care sună cam așa:"inima isi are ratiunile ei, pe care ratiunea nu le cunoaste"...

    RăspundețiȘtergere
  15. Suna interesant.Cred ca dupa sesiune mi-o cumpar si eu.

    RăspundețiȘtergere
  16. Interesanta treaba cu limbajul trupului... ma fascineaza de mult! Pe tema asta iti recomand serialul Lie to me ;)
    P.S. Imi place tema mult!:>

    RăspundețiȘtergere
  17. Imi place mult cum arata blogul tau.

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte tare noua temă. Chiar când am intrat pe blogul tău m-am gândit "iar şi-a schimbat fata asta tema? o.O ":))

    RăspundețiȘtergere
  19. Ai dreptate, sentimentele nu implica ratiune.

    RăspundețiȘtergere
  20. Arată bine noua "hăinuţă"! Să o porţi cu plăcere!

    RăspundețiȘtergere
  21. Monicut,

    Te felicit pentru ca citesti astfel de materiale,sunt foarte folositoare si chiar daca ai impresia ca te lamuresti in anumite privinte,sa nu te miri daca dupa ce citesti asa ceva,realizezi ca ai si mai multe intrebari fara raspuns :) Trebuia sa fi facut Filosofia mintii,acolo sa vezi dezbateri si tot felul de ipoteze ;)

    In alta ordine de idei,vin si eu cu o teorie despre originea sentimentelor.
    In primul rand intaresc ideea ca sentimentele vin de la Dumnezeu,fiidca tin de partea spirituala a existentei noastre (citeste Biblia si vei vedea acolo destule explicatii pentru asta).
    In al doilea rand,hai sa o luam si asa:sentimentele si ratiunea sunt aproape precum doua drepte paralele.De ce spun aproape?Pentru ca uneori ele se mai intalnesc dar niciodata nu vor fi pe aceeasi lungime de unda.

    Stii despre leul care a fost crescut de catre doi oameni si dupa ani de zile cand s-au revazut,leul i-a recunoscut?Animalele nu sunt fiinte rationale nu?Si nici nu sunt capabile de a nutri sentimente nu?Unii sceptici ar spune ca un animal nu simte,ci toate reactiile sale sunt automatizate(le dai de mancare si sunt satisfacute deci dau din coada,apoi de fiecare data cand il vad pe cel care le-a hranit,vor reactiona pozitiv pentru a obtine o recompensa).Acei oameni si leul nu se mai vazusera de foarte mult timp,dar el inca le stia mirosul,care imediat ce a fost trezit i s-au declansat amintirile de alta data,the good days...

    Deci?Ori incepem sa le avem,ori sunt in noi,pur si simplu.
    Asa este scris sa fie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elaaaa!

      Multumesc mult, chiar imi plac lecturile de genu' imi pun mintea la munca sa zic asa:) Filosofia mintii, suna bine!:) am citit odata ceva de puterea gandurilor, impresionant:) probabil o sa fac si un articol despre asta.

      Mi s-a mai spus ca sentimentele vin de la Dumnezeu, si pare o explicatie destul de logica daca stau sa ma gandesc mai bine.

      Nu nu stiam povestioara, foarte frumoasa!

      Da, imi place cum suna "asa este scris sa fie." poate pana la urma exista destin.:)

      Multumesc mult pt. comentariu si imi cer scuze dar de abia acum l-am vazut!!!

      Ștergere
  22. Aiiii, poti sa-mi zici nebuna caci eu asa ma consider... dar dupa mine nici gandurile nu au neaparata legatura cu ratiunea. ;)) Acum nu stiu, faza cu interpretarea e ca fiecare o afce cum vrea si pentru fiecare semnifica altceva. ^.^

    RăspundețiȘtergere
  23. as vrea sa fiu si eu un mic mentalist...
    as vrea sa cunosc limbajul corpului la sexul opus...sa citesc gandurile

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)