Pagini

Guest post- Filme care au marcat o generatie


Ma gandeam de mult la filmele care au marcat o generatie, doar ca nu am gasit nicaieri ceva concret, asa ca m-am hotarat sa scriu astazi un articol prin care sa cuprind macar o parte din aceste filme care ne-au marcat copilaria sau adolescenta, fie ele bune sau rele.

Fiecare dintre noi are un film preferat sau un film de care isi aduce aminte cu drag de fiecare data, care va ramane la fel de bun oricat de mult timp ar trece. O sa incep cu filmele care au marcat generatiile de tineri romani apoi o sa inchei cu filmele straine care au ajuns in scurt timp un fenomen mondial.

Indiferent daca suntem mai tineri sau mai batrani, cu totii ne aducem aminte de Liceenii, filmul care a marcat mai mult decat o generatie in Romania. Primul film din 1987 a  adus un aer nou in Romania, o noua moda, lumea a ajuns pur si simplu dependenta de el. Chiar daca vedeai filmul  in fiecare seara la cinema timp de cateva luni tot nu te saturai sa revii. Asa s-a nascut in Romania moda liceeniilor, ceea ce a dat nastere altor trei filme, Extemporal la diregentie in acelasi an, Liceenii Rock'n Roll in 1992, urmat un an mai tarziu de Liceenii in alerta. Nu o sa intru mult in detaliu cu privire la aceste filme pentru ca fiecare dintre voi stiti ce inseamna aceste filme pentru voi la fel cum stiu si eu ce inseamna pentru mine.

In cele ce urmeaza vreau sa ne concentram mai mult pe partea internationala unde avem mai multe filme de discutat care au fost multi ani de-a randul fenomene mondiale, unele din ele ajungand chiar si la noi o moda.

Avand atatea filme internationale care mi-au marcat copilaria mea si a multora nu o sa vorbesc detaliat despre fiecare, ci mai mult o sa fac o sinteza a cat mai multor filme care ne-au marcat de-a lungul vremii.
Eu imi mai aduc si acum aminte cum ne adunam la cineva care avea video si o caseta VHS cu Rambo la care ne uitam aproape in fiecare seara si tot nu ne saturam de Sylvester Stallone si al sau John Rambo, fostul membru al Beretelor Verzi care nimicea orice ii statea in cale.
Nu se putea ca un film care a marcat o generatie sa ramana la o singura parte, asa ca si in cazul lui Rambo am avut parte de 4 filme, iar acum se vorbeste intens despre o ultima parte.

Nu-l putem uita nici pe Arnold Schwarzenegger si al sau Terminator, care la fel a marcat o generatia la fel de numeroasa ca si Rambo. Seria Terminator a numarat 3 filme, exceptand Terminator Salvation care nu l-a avut pe Arnold, iar si in cazul acestui film se vorbeste de o ultima parte, care probabil va aparea in viitor.
Nu putem uita generatia hippie care a fost un curent foarte raspandit in SUA anilor 60', iar filmele pe aceasta baza nu au intarziat sa apara. In 1969 are loc festivalul de muzica Woodstock, iar un an mai tarziu  apare filmul cu acelasi nume despre care putem spune ca a marcat o generatie, chiar daca la noi nu a fost asa de cunoscut.

1965, Los Angeles, California: Grupul The Doors ia nastere si ajunge in scurt timp una dintre cele mai influnete trupe rock din America. In anul 1991 apare filmul The Doors, un film biografic care vorbea despre istoria trupei din anii 60', iar in paralel si despre viata solistului Jim Morrison. In rolul solistului The Doors ne-am bucurat de un Val Kilmer intr-o forma actoriceasca incredibila pentru care merita cel putin un Oscar.

Trecem pe partea romantica si vorbim despre doua filme care au marcat cu adevarat nu numai o generatie, ci au marcat toata industria cinematografica din momentul in care au aparut si pana acum. Incepem in oridine cronologica si vorbim despre filmul de care ne mai aducem aminte si astazi, Pe aripile vantului, care a schimbat toata industria cinematografica, fiind castigator a noua premii Oscar.
Nu puteam exclude de aici Titanicul, film care a ramas si el in istorie castigant 11 premii Oscar. Chiar si in ziua de astazi jocul ireprosabil a lui Leo Di Caprio si Kate Winslet ne mai smulge cate o lacrima, ramanand un film actual si  la fel de bun chiar si in ziua de astazi.

Chiar daca nu am sa evidentiez in mod separat urmatoarle filme, ma simt dator sa le amintesc, deoarece si acestea au adus un tribut important cinematografiei de astazi.

Incepem poate cu cea mai importanta productie realizata vreodata, primul blockbuster daca vreti, si anume Nasterea unei natiuni de D.W. Griffith, care l-a inspirat chiar si pe marele Alfred Hitchcock sa ajunga ceea ce a fost. Filmele de fictiune au ocupat si ele un loc important de-a lungul timpului, filme ca Star Wars sau Matrix inspirand generatii de-a randul.

Sa inaintam putin in timp si sa incheiem cu filmele contemporane care ne-au influnetat in ultimii ani.

Bune sau rele, filmele contemporane au avut si ele un rol important in faurirea unei generatii, reprezentand cel mai mult generatia din care faci si eu parte, chiar daca eu personal nu am fost influentat de aceste filme.
Seria Harry Potter a fost poate cea mai influneta serie din ultimii zece ani, adaptarile dupa romanele lui Aghata Christie avand un succes urias la box office, urmata fiind de la fel de celebra  si profitabila serie The Lord of the Rings, care a mai adaugat un film la activ anul trecut, urmand ca la sfarsitul acestui an sa mai apara inca unul.
Chiar daca eu nu sunt un fan al seriei Twillight, ba din contra, dar o s-o mentionez deoarece asa cum este, buna sau rea, a influnetat si ea o generatie.

Inchei prin a aminti filmul Fight Club, care chiar daca nu a fost o serie de mai multe pelicule, si chiar daca nu a placut la toata lumea, mie personal mi-a placut la nebunie, fiind unul dintre cele mai bune si inchegate filme vazute de mine in ultimii ani.

In final trebuie sa ma si prezint: Numele meu este Teglas Adrian, am 17 ani si sunt un blogger ceva mai nou intrat in blogosfera, unde sper sa realizez lucruri utile care sa ajute cat mai multa lume. Daca v-a placut sau nu acest articol, astept comentariile voastre pe http://yingyangmovies.wordpress.com/

2 comentarii:

  1. Cu toate cu nu e aparut in generatia mea, Star Wars mi-a placut la nebunie, e uimitor ce efecte speciale au crea desi erau limitati de tehnologia din timpul lor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Citit acest articol a aparut un zambet pe fata mea cand citeam filme ca Rambo, Terminator, Star wars...doamne cu cat interes ma uitam la televizor la filmele astea...ne adunam toata familia la un televizor si chiar daca nu mai puteam de somn parca nu vroiam sa pierd finalul :)

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)