Pagini

Fat-Frumos, iti mananca astia calu' !!!

    Am vazut la televizor ca mai nou se servereste in restaurante preparate din carne de cal, buuuuun. Eu stiu ca japo-chinezii mananca pisici, caini, serpi, sobolani, gandaci si viermi, dar de la romanii nostrii aveam pretentii domne, zau asa, ii consideram mai descuiati, mai intelectuali, buni samariteni, nu dornici sa se imbogateasca chiar asa din orice! 

Adica stati si voi si ganditi-va, daca romanu' s-a gandit sa adune caii salbatici si sa-i bage in abatoare pentru bani, pe ce o sa mai vina Fat-Frumos calare la Cosanzeana? Aaaaa, dar stai ca, cu banii pe cai isi poate lua masini cu sute de cai putere si e mai misto asa, Fat-Frumos calare pe un bolid tot cu cai, dar putere, nu? Fat-Frumos se modernizeaza si el pentru ca oricum nimeni nu mai crede in basme cu printese purtate pe brate si dovlecei care se transforma in calesti.


Hmmm, sau cum? Mai crede cineva in basme? Ca daca e asa pe cuvant de nu fac protest sa opresc macelul!!!
Revenind la treburi serioase, mi se parte o tampenie chestia asta cu mancarea din carne de cal, nu era de ajuns ca mancam gaini si porci, acum mancam si caii, eu chiar nu inteleg cum poti sa te gandesti la un animal asa superb ca la un sandvis sau mai stiu eu ce, caii sunt facuti sa zburde pe campie, nu sa stea in farfurie!!! (Mna ca acum fac si rime, hi hi)

Totusi nu ar trebui ca cineva de la Protectia animalelor sa ia masuri? Zic si eu asa, probabil ca umila mea parere nu conteaza prea mult. Da' vreau sa va intreb: ati mancat sau aveti in plan sa mancati carne de calut??? Daca da, nu zic nimic, dar daca nu, sa nu mancati!!! Nu!!! Caii se afla printre cele mai inteligente animale ale Planetei si sunt sigura ca o sa va bantuiasca apoi!!!

Seara faina sa aveti si ganditi-va de doua ori cand alegeti ceva din meniul unui restaurant!

PS: Astia din restaurante scuipa in mancare. Bon Appetit!
Sursa foto

32 de comentarii:

  1. Artistic punct de vedere, exprimat :-), subiectul ramanand totusi trist :-(. N-as vrea sa fac o marturisire soc, dar am cunostinta de cazuri(printre vecini) care au mancat de la carne de porumbel si cal, la caprioare :-\

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca nu sunt interpretata gresit, am incercat sa fiu ironica si sa fac oarecum haz de necaz, dar cum ai zis si tu, chiar este un subiect trist, nu sunt deloc de acord cu asa ceva! Chiar deloc! Eu stiu si persoane care au mancat si carne de iepure, eu nu am putut, dar sincer maine-poimaine cred ca o sa ne mancam intre noi!

      Ștergere
  2. Am citit recent in legatura cu acest scandal ca traditia de a prepara culinar carne de cal pt mancare este ff veche plus totodata intalnita in ff multe zone din lume, din Asia de "mijloc" pana in Canada mai recent contemporana, si acolo nu numai in cadrul comunitatilor asiatice ci chiar a imigrantilor candaieni europeeni timpurii, mai ales din zonele francofone. In Romania a existat acest obicei, insa pe scara mult mai restransa la nivel larg popular istoric, romanii apreciind calul pt utilitatile lui superioare in alte feluri decat cele legate de mancare, si totodata in zona Romaniei, desi o regiune relativ saraca asa istioric in dezvoltare, ne-existand totusi nici foamete ff crunta la nivel cronic sau lipsa de alte alternative culinare decat poate asa in anumite perioade si pe zone ff restranse si specifice, in cadrul unor secete sau cand au exista si perioade de foamete mai largi recunoscute istoric la nivelul intregii Europe, dar astea sunt ff restranse, adica in Romania mereu au existat alte traditii si alte posibilitati culinare astfel incat nu a fost nevoie sa se gandeasca cineva vreodata la nivel mai larg la a utiliza mai complex culinar si carnea de cal asa cum a fost ea utilizata in alte regiuni culturale.

    Asta asa mai mult ca o privire de ansamblu, pt ca in legatura cu cazul specific concret a iesit imediat la iveala ca acea carne de cal din Romania fusese etichetata corect ca atare pt export catre altii, si altii din alte parti au participat la posibile chestii fraudulente de a o amesteca cu alt fel de carne si a o re-eticheta fals, plus la nivel de alte fabrici producatoare de alimente semi-preparate sau firme de vandut carne, nici distribuitorii sau preparatorii aia nu au verificat la nivel minim necesar asa din cand in cand compozitia a ce puneau acolo in lasagna sau in ce faceau ei si re-vindeau pt consum pe piata, adica mie asta mi se pare adevarata neglijenta in plus fata de frauda amesteculi propriu-zis, dar nici una in aceste 2 componente nu are de a face cu Romania, decat cu populatia Romaniei ca posibila "victima", ca si altii, de a manca ei fara sa stie carne de cal re-importata in diverse chestii care se pot regasi in supermarketuri, pt ca se stie ca maj alimentelor din supermarketuri sunt importate si nu produse local, dar nu numai in Romania, ci si in multe alte tari europeene si alte tari non-europeene. Si nu atat carnea de cal ar fi problema, ci faptul ca poate fi contaminata cu diverse substante chimice, din care unele pot fi daunatoare pt copii sau mai ales femei gravide, si daca nu testeaza nimeni in mod corect ce pun ei in lasagna lor atunci cand o prepara, asta ridica intrebarea ce naiba mancam asa in general...si asta in ciuda unor reguli chiar ff stricte + a unei birocratii imense a orice are de face cu consumul alimentar al nostru propriu, a ce gasim in raft la super-market. Dar desigur, ca nu e bine nici sa se cauzeze acuma panica nejustificata, pt ca in mod real maj lucrurilor pe care le mancam nu sunt chiar asa de periculoase, insa totusi e clar ca maj din noi din cam ultimele 2 generatii mancam naiba stie ce, si mai mult chestii artificiale, sintetice, chimicale, etc, decat "naturale". Insa pe UE o groaza de oameni iau salarii imense de nivel birocrat care cica pazeste consumul alimentar pt oameni, plus o gramada de agentii si avocati si functionari, etc, care chiar asta au ca scop, protectia consumatorului, si uite ce chestie care arata ca exista neglijenta masiva la a testa corect la diferite nivele ce se baga pe piata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, pai de alte tari stiam ca mananca tot felul de carne, dar totusi la noi in Romania credeam ca nu o sa se ajunga la asa ceva, insa daca stau bine sa ma gandesc cum zici si tu, naibii mai stie ce mancam noi de fapt... :-j

      Ștergere
  3. Sa stii ca practica nu e noua !
    Cand eram mic prin macelarii din Bucuresti am vazut la vanzare carne de cal.
    Tin minte perfect, pentru ca am ramas foarte impresionat, nu stiam ca se mananca !
    Si nu numai cai ci si catari, magari se mananca in mediul rural.
    Si nu numai in Romania !
    Problema este etichetarea ! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce te miri ? Chinezii au o vorba!
      Ceva de genul " doar inima de lup si plamanii de caine nu se pot gati, pentru ca orice le-ai face nu le poti da gust "
      Stiai de exemplu ca zimbri au fost aproape exterminati la sfarsitul primului razboi mondial pentru a fi mancati?
      Sau ca liliecii (anumite specii) sunt mai bune decat puiul ?
      Eu personal, asa mai exotic, am mancat in poligonul de la Capu Midia serpi si arici (de foame).
      Broasca testoasa (delicatesa), picioare de broasca (din placere), tot felul de scoici si de pesti, strut (cam scump acum),etc...
      Frumos si nobil articolul tau, dar ce se intampla cand un cal isi rupe piciorul ?

      Ștergere
  4. pai unde umbla Fat-Frumos asta ???

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie una nu prea imi plac caii.Ma cam tem ei:-s
    Par atat de mari si puternici dar legat de mancatul lor mi se pare ceva foarte urat:|
    Si in legatura cu basmele, ei bine nu cred in dovleci transformati in calesti dar cred ca un baiat isi poate purta aleasa in brate ca in povesti :x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai mie tocmai de aia imi plac caii, ca-s frumosi si puternici! <3 :D owww:D poate, un baiat poate face orice!

      Ștergere
  6. Cik carnea de cal e asemanatoare cu carnea de vita..dar nu am curiozitati din acestea. La Fat-Frumos eu nu m-am gandit :-??

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu tot ce zboara se mananca.. dar ce alearga sigur da! :)) N-am mancat carne de cal.. cel putin nu cu buna stiinta :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca unii oameni cand vad un cal se gandeste la un sandvis, oare chinezii la ce se gandesc cand vad un gandac prin bucatarie? :))
    Iar singurul animal care nu intra sub "protectia animalelor" se afla omul!

    Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place noul aspect dar nu crezi ca e cam micut scrisul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmmm :-? mie nu mi se pare:-? depinde de rezolutia ecranului:D

      Ștergere
  10. in covasna si harghita exista doua abatoare autorizate pentru cai. si traditia lor e veche de secole...ce sa mai spun?
    as spune ca macar in ziua de azi ar trebui sa ne gandim mai bine ce sacrificam si sa ne mai revizuim gusturile.
    n-am mancat carne de cal (cu stiinta) si nici nu voi manca. ani de zile n-am mancar carne deloc, ci rareori peste.
    fat frumos si ileana cosanzeana nu vor mai fi niciodata ce-au fost...totul a ramas in lumea povestilor... :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Si mie mi se pare o prostie noul trend cu carnea de cal. Adica,frate,chiar ar trebui sa fie interzis, un om intreg la minte nu ar vrea sa manance un asemea animal, doar este minunat. Eu una nici oaie sau vita nu mananc pentru ca imi e mila, barem cai. x_x
    Oricum in alta ordine de idei mai roz p.s.-ul mi-a facut seara! :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Suntem cam multi pe planeta..tre' sa halim ceva, nu ?:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda, de ce nu ne mancam intre noi? :)) asa clar nu am mai fii atatia!

      Ștergere
  13. Sunt natiuni pentru care consumul carnii de cal este o obisnuinta. Dar sa ii pacalesti pe cei care in mod obisnuit nu ar consuma o astfel de carne, este strigator la cer.

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna, merci de invitatie:D o sa arunc o privire! :*

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)