Pagini

Despre pietrele semipretioase

Nu cred ca v-am spus, dar in perioada asta am tras chiulul din blogosfera pentru ca au fost Zilele Orasului si am umblat cam toata ziua si toata seara/noaptea prin padure (acolo se mananca mici si se bea bere la noi, hihi) dar si pe la concerte (Voltaj, Holograf, Antonia, Vunk, Connect-R, etc...), ce sa mai, distractie!!! 

Ei si cum ma plimbaream eu asa frumos prin oras, am dat de tarabe cu fel si fel de chestioare gen: haine, genti, pantofi, portofele, mancare, dulciuri, s.a. si bineinteles ca m-am oprit fix la bijuterii, mwahahaha. Era imposibil, C.L.M.-ica sa nu faca popas la bijuterii, nu se poate asa ceva, erau tarabe intregi cu gablonturi care mai de care mai frumoase, mai stralucitoare (parca eram intr-o alta lume) si la un moment dat am gasit peste o taraba cu pietre semipretioase si va spun sincer ca desi am plecat de acolo, gandul meu a ramas la o piatra numita "Alexandrit", sa va spun si de ce.

Alexandritul este o piatra semipretioasa care isi schimba culoarea in functie de lumina la care este expusa. Bine, acum nu stiu daca cel prezentat de vanzatoare era chiar Alexandrit, am citit pe net ca pretul acestei pietre este destul de mare, mai ales daca diferenta de culoare este cat mai evidenta. Insa trecand peste asta, am descoperit ca pietrele semipretioase au si proprietati vindecatoare, ca de exemplu, alexandritul are un rol destul de important in tratarea multor afectiuni (hepatice, noduli, etc.) si nu numai, este una din pietrele care promoveaza optimismul, bucuria si ofera un echilibru emotional unic. 

De asemenea am mai descoperit ca aceasta pietricica este/era folosita in ritualuri si vraji de dragoste, este destinata celor nascuti in luna iunie (adica eu, hahaha, ce am nimerit-o) si ca bijuteriile cu alexandrit arata bestial (vreau si euuuuuu, sa stiti ca vine ziua mea in curan, hi hi). Sa va arat si o bijuterica, doua, trei, zece:
Asa ca sunt frumoase??? Mie imi place cum arata Alexandritul la lumina naturala, albastru, turcoaz, culoarea mea favorita, dar nici la lumina artificiala nu este urat, mai ales in combinatie cu aurul alb sau argint. Din cate am inteles mai sunt si alte pietre semipretioase destul de apreciate, voi cunoasteti vreuna? Daca da, ii cunoasteti povestea?

Sursa foto

13 comentarii:

  1. am avut si io un ametist vechi de nu se stie de cand si superb, cred ca a fost singura pietricica pe care am iubit-o...am avut, caci acum un an m-au calcat hotii si m-au lasat fara.
    ce sa-ti zic despre el? ametistul e potrivit pentru oricine si e pliiiin de calitati...dar mie mi-a placut cel mai mult povestea in care se spunea ca daca bei dintr-o cupa de ametist, aceasta vindeca betia :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că dacă nu strângeam timbre, aş fi strâns pietre semipreţioase. Unele sunt extrem de frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt atat de frumoase:x:X
    Cred ca as putea sa ma uit mult si bine la ele fara sa ma plictisesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. de piatra asta nu am mai auzit, am citit cateva articole, insa prea putine lucruri am memorat :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Important este ca te-ai distrat ! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. ooooo-da... superba piatra! iubesc aceste nuante de albastru-mov-verzui! Bijuteriile prezentate de tine ai´ci sunt un vis! Penultumul inel si cel din-naintea lui imi plac în mod special! hmmm... cine nu si-ar dori asa ceva?! ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie imi place mai mult la lumina naturala tot pentru ca este culoarea mea preferata...

    RăspundețiȘtergere
  8. moartea voastra..pietrele care stralucesc..

    RăspundețiȘtergere
  9. www.karmencristale.com aici gasiti o varietatre de informatii despre pietre si nu numai.

    RăspundețiȘtergere
  10. Fie ca Sfanta Sarbatoare a Invierii Domnului sa-ti aduca cele 4 taine divine: incredere, lumina, iubire si speranta.
    Paste Fericit!.

    RăspundețiȘtergere
  11. ma bucur ca te-ai distrat asa bine , asa si trebuie !
    Paste fericit !

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)