Pagini

Cum sa te iubesti pe tine...

   In ceea ce ma priveste ar trebui sa port o pancarta cu  "santier in lucru".
Trecand peste vreau sa va zic ca am inceput sa citesc o cartulie: "Cum sa te iubesti pe tine pentru a te intelege mai bine cu ceilalti" si inca din primele pagini ale cartii am dat peste o intrebare pe care sunt sigura ca toata lumea a pus-o sau a primit-o la randul sau "Va stimati?" si recunosc ca am stat sa ma gandesc putin la raspuns, nu am zis din prima ca "da", dar n-am raspuns nici "nu", a fost gen "nu stiu", iar acum stau si ma gandesc cum vine asta: "nu stiu", ce nu stiu? Daca ma stimez? Daca am incredere in mine? Daca am o imagine buna despre mine? Sau nu stiu cum ma vad ceilalti?

Tot ce stiu e ca am momente, ce momente?
Ei bine uneori sunt atat de increzatoare in mine, ma simt puternica, ma vad frumoasa s.a.m.d. insa alteori nu suport sa ma privesc in oglinda, nu ma simt bine eu cu mine si in acele clipe simt nevoia sa primesc un fel de acceptare de la cei din jur, adica sa mi se spuna ca nu sunt cum ma vad eu, ca sunt frumoasa oricum: nemachiata, cu parul nearanjat, cu unghiile nefacute, chestii din astea de suprafata care pentru mine conteaza, poate mai mult decat cred si nu vreau sa accept asta, nu vreau sa ma accept asa cum sunt pentru ca am vazut oameni perfecti: buze perfecte, nas perfect, corp perfect, viata perfecta si sincer imi este foarte greu sa accept faptul ca trebuie sa ma multumesc cu ce am, desigur sa nu ma intelegeti gresit, ii sunt recunoscatoare lui Dumnezeu ca sunt sanatoasa si ca am o mama extraordinara, dar nu inteleg cum de oamenii sunt atat de imperfecti si totusi cineva, o persoana anume, ii gaseste frumosi, ii iubeste...

Sa fie intr-adevar iubirea si acceptul de sine raspunsul la intrebarile mele?

Recomandarea zilei: Chirurgie estetica, implanturi mamare, marire buze si multe altele la Clinica Dr. Florin Daniel, Juravle.

49 de comentarii:

  1. posibil..na' acu mi-ai dat si mie de gandit ! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. "Poate că pentru lume eşti doar o singură persoană, dar pentru o persoană eşti întreaga lume." - G.G. Marquez

    RăspundețiȘtergere
  3. Momente si momente cred ca avem cu totii, unii mai multe dintr-o anumita parte, altii mai putin. Fiecare cum le vede, interpreteaza sau le da importanta. Unii si le ascund si cad rapusi incat te intrebi, dar ei ce au avut.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu gandesc la fel :( vad tot timpul fete frumoase si perfecte... nu ma consider urata dar atunci incep sa apara complexele :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta e din seria aia de la editura "Trei" ? Sunt foarte tari cartile. Am si eu cateva. De mare ajutor :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu cred ca ai vazut oameni perfecti...nimeni nu-i perfect, eu zic ca intotdeauna se poate mai bine. Eu zic ca ar trebui sa te accepti asa cum esti sau daca nu-ti plac anumite aspecte legate de tine, incearca sa le schimb, dar in caz ca nu poti, accepta-le si gata...esti tu, trebuie sa te iubesti :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel putin in viziunea mea sunt perfecti, da, e usor de spus, greu de facut :D

      Ștergere
  7. Da:-? Poate fi si iubirea.Insa ,te-ai gandit daca acele persoane cu buze perfecte, nas perfect, corp perfect, viata perfecta sunt si fericiti? Viata lor perfecta poate fi de fatada..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmmm, posibil, acum na, nu stiu:) cel putin din afara totul pare ok :)

      Ștergere
  8. Să poţi spune mereu-fac ce-mi place!
    Să poţi spune mereu-pot ajuta
    Să poţi spune mereu-sunt liber să iubesc.
    Să poţi spune mereu-sunt liber să construiesc
    etc...

    RăspundețiȘtergere
  9. Asa am si eu momente cand imi place foarte mult de mine si momente cand nu.

    RăspundețiȘtergere
  10. Degeaba esti frumos, destept, bla bla bla "perfect" daca in momentul in care deschizi gura spui numai tampenii si nu stii sa legi 2 cuvinte... Mai bine cu nasul mai mare sau cu cateva kg in plus, dar frumos pe interior si cu ceva in cap...Zic eu :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) stiu si asta :)) si ai dreptate, dar unii parca le au pe toate (incluzand creier) :)) si altii nimic.

      Ștergere
  11. Pai..cred ca asa sunt lucrurile sa fie , stii cum se spune " Frumusetea sta in ochii celui care priveste."
    Suntem frumosi pentru unii , urati pentru altii..important e sa avem sufletul frumos.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu am citit ca la nivel statistic, maj oamenilor de fapt in realitate chiar tind sa aiba o opinie exagerat de pozitiva si de optimista asupra conditiei si situatiei lor personale relativ la alti oameni, chiar daca acest lucru poate parea oarecum contra-intuitiv + nu stiu daca e valabil la adolescentii si tinerii sub 25 de ani care sunt inca in formare de sine, deci nici nu prea au cum sa traga concluzii super-corecte sau mai ales mai stabil consistente despre imaginea si conditia lor, sau doar pe adulti...cred sincer ca e valabil mai mult pt adulti.

    Brosura sau cartea de mai sus face parte din categoria de literatura de suport pt self-esteem pozitiv, care e si asta ff important + posibil util, insa tot ce pot sa zic e ca exact acum cateva zile s-a dat publicitatii prin BBC un fel de rezultat al unor surveys facute pe tineri de varsta studenteasca din SUA, (deci nu un studiu, ci survey, care are un grad mai mic de rigurozitate, deci si un grad mai mic de a oferi ceva concluzii posibil utile), cum ca tot efortul pozitiv si de ridicare de self-esteem de pe ultimii minim 30 de ani in care SUA dar si UE de vest, au fost inundate de acest tip de carti, pare sa nu fi prea folosit per total la mare lucru decat la a ridica gradul de opinie pozitiva exagerata de sine, care daca e dusa si in continuare in maturitate, tot nu va folosi la nimic decat sa distorsioneze si mai mult acea opinie exagerat de pozitiva despre sine pe care o avem cu totii oricum, in nici un caz la gasit joburi sau la a functiona mai bine social, sau la a ne forma relatii cat de cat mature sau mai ales mai realiste cu alti semeni oameni.

    Pe de alta parte, una e tineretul studentesc din SUA si alta e tineretul studentesc din Romania, sau chiar Franta, (deoarece autorii sunt francezi). Plus, zau, stiu ca nu o fi prea politically correct sau prea usor de intrat in acest subiect, dar una e la fete si alta e la baieti, mai ales aflati in dezvoltare, pt ca imaginea de sine se mai formeaza si pe ce vedem pe Internet/filme/TV, nu numai pe ce e exact concret in jurul nostru, plus ca si cei din jurul nostru mai tind sa imite destul de mult ce e la Internet/TV/filme, chiar si in SUA, si in Franta si Romania, probabil ca si in Bangladesh, (sau mai demult, cand nu exista Internet sau TV, si nici macar reviste de moda, ce era pe acolo in cartile si tablourile aprobate pt vizionare de public larg).

    (va urma)

    RăspundețiȘtergere
  13. Si am zis de fete si baieti tocmai pt ca fetele par a fi fost reprezentate mai des decat baietii in diverse imagini pt vizionare larg populara, (desigur cu ceva exceptii de oameni leaderi importanti sau zeitati mai importante masculine). Asta poate si pt ca poate erau chiar considerate si inca sunt considerate mai frumoase (si chiar posibil si mai pretioase pe anumite culturi) decat baietii, nu doar mai interesate ele de a urmari moda zilei.

    Si desigur ca daca tot vezi atatea imagini de modele, se va ridica sau asocia la un moment dat si zicala cum ca "barbatul nu trebuie decat sa fie un pic mai frumos decat dracul, pe cand e important ca femeia sa fie cu adevarat estetic ff frumoasa", desi zau habar nu am daca zicala a venit prima sau imaginile de moda primele, plus sincer nu stiu daca aceasta zicala este chiar universal valabila asa la nivel de intelepciune populara chiar pt toti, dar pana una alta exista si exista si in lb romana poate zisa mai des decat in alte limbi, desi sincer sa fiu nici nu am verificat cu Google ca sa vad daca aceasta zicala sau una echivalenta ei ar fi existat si pe lb greaca antica sau cat de frecvent poate fi intalnita pe alte limbi, pt ca precis exista si in lb engleza si in lb franceza si in lb italiana, etc., desi repet NU am verificat.

    De aia ziceam ca poate chestia cu imaginea din oglinda + de pe strada + auto-evaluarea fata de altii o fi mai complicata pt fete decat o fi pt baieti. Am zis si eu asa mai pe larg, tocmai ca sa nu se inteleaga ca primele paragrafe ar insemna ca eu fac o critica exclusiv negativa pt o carte de genul asta, insa efectiv in ultimele cateva zile am si citit chestii mai multe de pe Internet despre evaluari despre sine, legate chiar si de identitate culturala, nu numai de dimensiuni, etc, asa ca efectiv am o varza in cap, dar mi-a fost imposibil sa nu dau raportul compilat a ce am mai citit eu de pe Internet in ultima vreme...probabil ca sa scap de raspunderea de a trage vreo concluzie personala !

    RăspundețiȘtergere
  14. ...sper ca au fost postate ambele parti ale comentariului meu, deoarece nu doresc sa isc un incident diplomatic intre francofoni si anglofoni, ca asta mi-ar mai lipsi !...am sa revin sa verific si sa repar catastrofa, daca cumva ar fi reiesit ca eu as fi facut o critica negativa pt aceasta carte...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt postate nu-ti fa griji, ce vreau sa spun este ca din cate am observat eu fetele sunt mai inclinate spre citit, nu ca baietii nu citesc, dar ma rog, cum ziceam fetele sunt mai inclintate spre carti, probabil si de aici dorinta de autocunoastere si autodezvoltare pe plan spiritual si toate cele, acum depinde de fiecare cat se lasa influentat de ceea ce vede, aude, citeste... eu sunt de parere ca intre toate elementele ale unei stime de sine trebuie sa existe un echilibru, altfel dam in narcisism...

      Ștergere
  15. Imi place noua fata a blogului :) Super frumoasa! Si da cum spuneam intr-un comentariu mai vechi, abea dupa ce ajungi sa te iubesti si sa te accepti asa cum esti vei reusi sa-ti gasesti linistea si increderea de care ai nevoie :* Te pupic>:D<

    RăspundețiȘtergere
  16. Am citit cartea acum 1 an, mi-a prins foarte bine, am mai citit și "Cum să faci o impresie puternică și durabilă", bune cărți, plus că psihologia, astăzi, e la rang de artă.
    Mă bucur că am revenit pe blogul tău >:D<

    RăspundețiȘtergere
  17. Ma bucur ca te pasioneaza cartile din domeniu psihologic. Eu am gasit multe raspunsuri la intrebarile pe care mi le-am pus in astfel de carti.
    "Frumusetea sta in ochii celui ce te priveste!".Persoana perfecta nu exista. Fizicul perfect nu exista. Oamenii sunt perfecti cu imperfectiuni. Acele persoane cu "buze perfecte" , "nas perfect" etc., te-ai gandit la varianta ca tu le vezi perfecte? Tie ti se par perfecte in ochii tai, in ochii altora li se par altfel. E ca si cum ai lua o persoana si o asezi in mijlocul unui stadion plin de lume. Crezi ca toata lumea le vede "perfectiunile"? GRESIT! O parte din lume o cred frumoasa, o parte nu... iar altii poate se abtin de la comentarii.
    Cred ca toata viata, noi oamenii, suntem precum un santier in lucru. Intotdeauna cautam sa ajungem la perfectiune si "muncim" pentru trupul si psihicul nostru.
    Adevarata frumusete este naturaletea.

    RăspundețiȘtergere
  18. m-ar interesa si pe mine aceasta carte, poate am sa dau vreodata de ea:D , eu cred ca fiecare persoana are moment cand se vede frumoasa, puternica...etc si cand se vede urata, fara forte..etc.

    insa ma gandesc ca pentru ca cei din jur sa ne vada frumoasa, puternice, trebuie sa fim noi in primul rand increzatoare si sa ne acceptam asa cum suntem, pentru ca atunci cand tu crezi in tine si te simti bine asa cum esti ii faci si pe ceilalti sa te vada tot asa....

    cat despre machiaj si restul sunt convinsa ca esti frumoasa si fara ele,

    RăspundețiȘtergere
  19. Buuun,cred că mi-ar trebui şi mie cartea asta deoarece am mari probleme cu iubirea de sine.

    RăspundețiȘtergere
  20. Iubirea ne face perfecti in totalitate pentru ca ea la randul ei este perfecta.Desi cu toti suntem imperfecti atunci cand intervine iubirea aceea persoana vede perfectiunea pentru ca imperfect fiind esti perfect pentru ea.Si eu nu sunt de acord cu tine ca exista oameni cu nas perfect sau viata perfecta etc :D pt ca nimeni nu e si nu va fi niciodata perfect nici natural nici chirurgical (la corp).Perfectiunea se simte! Si eu am momente ca tine si mie imi place imperfectiunea asa cum este ea. :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Scumpa mea, am avut atatea probleme din toamna,incat nu am mai trecut pe blogul tau. Pe facebook te mai urmaresc fugitiv. Imi place enorm imaginea blogului tau Te imbratisez cu tot dragul si promit ca am sa trec mereu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te inteleg, ma bucur ca esti mai ok acum! >:D< Pupici >:D<

      Ștergere
  22. Nu o sa reusesc niciodata sa ma iubesc pe mine

    RăspundețiȘtergere
  23. Cred ca stima de sine se construieste tocmai din acele mici bucatele de incredere, incepand chiar cu o tunsoare draguta sau o privire insistenta pe care ti-o arunca un barbat. Faptul ca incerci sa faci ceva si reusesti iti ridica moralul, te face sa cresti in ochii tai si ai altora... Oricum ,ne putem mereu consola cu ideea ca nimeni nu este perfect. ;)

    RăspundețiȘtergere
  24. Cu siguranta prietenul tau iti spune ceea ce vrei sa auzi de la el ;).

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)