Pagini

La citit cu voi, zic!

Pentru ca eu sunt genul de om care recunoaste ca atunci cand trebuie sa faca ceva asteapta sa fie impins de a spate si pentru ca stiu ca mai sunt si altii ca mine, azi am decis sa vin si sa va imping chiar eu de la spate in ceea ce priveste cititul. 

Asadar, dupa cum am mai spus daca nu esti un impatimit al cititului, dar totusi iti place si ai vrea sa citesti mai mult, insa iti ies in cale tot felul de lucruri care te impiedica eu vreau sa iti dau cateva sugestii care sa te ajute. Tine cont ca practica este mama invataturii, asa ca, citind cat mai mult, ajungi sa te inveti, mai bine zis sa te obisnuiesti cu cititul. Pentru inceput, poti incerca sa citesti zilnic in jur de 30-40 de pagini, nu dureaza mai mult de 1 ora, si intr-o saptamana vei ajunge sa citesti peste 200 de pagini, mie mi se pare o realizare destul de mare, tinand-o asa o sa termini orice carte mai repede decat te astepti.

De asemenea iti recomand sa alegi doar carti care iti plac, stabileste-ti un gen al tau, de exemplu romane de dragoste, carti science fiction, carti pentru dezvoltarea personala, tu stii cel mai bine ce ti se potriveste, astfel atunci cand te vei apuca de citit nu te vei plictisi. Intotdeauna sa citesti pana termini capitolul, lucrurile neterminate nu aduc nimic bun, si asta o zic din proprie experienta. 

Citeste dupa ce ti-ai rezolvat treaba, daca esti stresat si stai cu gandul in alta parte, practic citesti degeaba, si cauta carti care sunt usor de citit. Uite, eu dupa primele 50 de pagini imi dau seama daca o carte merita sau nu citita, poti face si tu acelasi lucru, mai ales cu cartile care ti-au fost recomandate si nu esti sigur ca o sa-ti placa. Tine minte ca o carte pe care o citesti cu placere este o carte usor de citit, ow da, si creeaza-ti un mediu linistit care sa te relaxeze, fa-ti un ceai, inconjoara-te de lucrurile favorite: o patura pufoasa, un prieten pufos, nu stiu, ceva ce iti place, facand asta creierul tau va absorbi mai repede informatiile.

Si apropo eu de curand m-am apucat sa citesc cartea aceea minunata a lui Tudor Chirila, Exercitii de echilibru, imi super place, insa din pacate o citesc cu greutate fiindca am alte lucruri in minte (exact ce iti spuneam mai sus, citeste cand esti pregatit).Tu citesti acum ceva? Mno, zi faina. Spor la citit!
sursafoto: www.tumblr.com

2 comentarii:

  1. Eu citesc zilnic! Sunt dependenta de carti si nu e luna sa nu mai cumpar minim 3

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun sfatul. Acum cativa ani nici mie nu imi placea sa citesc si respingeam orice indemn, dar acum 4-5 ani am dat din intamplare de o carte care mi-a placut, iar acum vreau sa citesc cat mai mult. Nu am timp sa citesc in fiecare zi, dar acum e un hobby pe care nu pot sa il mai las.

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)