Pagini

Life in Pictures- Legea lui Pareto

Ce faceti dragilor? Ati auzit de "Legea lui Pareto" sau "Principiul 80/20 („putinul esential si multimea fara valoare") ?

 Eu am aflat ieri de chestia asta de la un prieten, si mi-a zis ca "aceasta lege ne spune, la modul general, ca 80% din obiective sunt atinse cu 20% dintre mijloace."  

Ca sa inteleg mai bine am cautat pe Nea' Goagal mai multe detalii despre acest principiu si am gasit cateva exemple:
1. 80% din consecinte sunt provocate de 20% din cauze;
2. 80% din activitatile unui proiect se realizeaza in 20% din timpul alocat proiectului;
3. 80% din decizii se iau in 20% din timpul unei sedinte;
4. 80% din venituri sunt generate de 20% dintre clienti;
5. 80% din rebuturi sunt cauzate de 20% din erorile de productie. (sursa)

Si daca ar fi sa dau eu cateva exemple ar suna cam asa:
1. 80% din oameni fac promisiuni, dar numai 20% se tin de ele;
2. 80% implicare emotionala duce la doar 20% dragoste;
3. 80% din notele mari de la facultate sunt luate de 20% dintre elevi, etc. etc. si lista poate continua.

Mi se pare o chestie foarte interesanta si cred ca am putea gasi acel 20% (esentialul) in tot ceea ce facem, nu? 

Ganditi-va putin, cum ati aplica voi acest principiu in cazul vostru?

Btw, multumesc frumos pentru raspunsurile voastre de la postarea trecuta, n-aveam idee ca atat lume are tatuaje pe aici, hi hi. 

Va tuc si va doresc o duminica cu multa racoare.

Continuarea la Costin.

52 de comentarii:

  1. Pff,ce interesant!Eu cum sunt foarte leneşă îmi îndeplinesc doar jumătate din activităţile pe care mi le propun.Soo..:))

    RăspundețiȘtergere
  2. interesant dar ar fi fain ca procentajul sa fie invers.de exemplu:20% implicare emotionala duce la doar 80% dragoste;)..ehhhh...ar fi altceva:*>:d<

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant. E o lege a statisticii. Eu ma intreb insa celelalte 20% ramase (care fac 1oo cu cele 80%)...unde sunt? In care lege le-a incadrat domnul Pareto?
    Inca una:
    Din 80% din timpul petrecut pe net doar 20% il folosesc eficient. Asta e buna? :)
    O seara pacuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmmm :-? bun asta!:D:)) multumesc la fel:D

      PS: nu stiu ce se intampla cu celalalte 20% ramase.

      Ștergere
  4. Interesant principiul acesta,habar n-aveam de el.Duminica racoroasa?!Mooor de cald,nu mai pot.Te-am pupat!:*>:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. Pareto? WAW!
    M-ai dat pe spate. Sper să mă pot reculege din uluială.
    Glumesc, desigur. :)
    Foarte interesantă postarea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmm:-? sincer habar nu aveam de principiul asta :)) dar m'a pus putin pe ganduri:-?

    RăspundețiȘtergere
  7. Dar ce te faci cand este 85 cu 15 sau 90 cu 10 ?
    Sau si mai rau, cand este 50 cu 50 ? :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte interesant :-?sincer sa fiu nu am auzit de legea lui Pareto

    RăspundețiȘtergere
  9. hmm interesanta treaba.. la ce se mai gandesc oamenii astia.. :P

    RăspundețiȘtergere
  10. Este prima data cand am auzit despre legea lui nenea asta...care nu stiu ce a facut la viata lui :))
    Cum as aplica in cazul meu ?
    Daca din 80% din teme ma pun sa le rezolv , numai la 20% din ele le-as face corect . :)) - glumesc.

    Pai sincer iti spun ca habar n-am . M-am uitat peste exemplele tale...sunt genialos...dar nu am nici-un habar in cazul meu. Ma mai gandesc si revin cu alt comm .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raspuns la prima posibila intrebare, (ca la a doua, cum sa aplici in cazul tau, chiar ca habar n-am !):

      Vilfredo Federico Damaso Pareto (15/07/1848 – 19/08/1923), nascut Wilfried Fritz Pareto, a fost un inginer, sociolog, economist, educator de stiinte politice, si filozof de origine italiana. S-a nascut la Paris intr-o familie genoveza refugiata acolo din cauza diverselor revolutii pasoptiste care se pare ca au strabatut Europa centrala la acea vreme. Mama lui a fost de fapt de origine franceza si doar tata era italian get beget. El a adus mai multe contributii importante in disciplina economiei, in special in legatura cu studioul distributiei veniturilor, si analiza diverselor alegeri pe care le fac oamenii in viata lor. A introdus un concept economic numic Ofelimitate, care masoara satsfactia simpla economica a cuiva, si care mai modern a fost extins in termenul de Dezirabilitate, (spre deosebire de conceptul de Utilitate, care, dupa el si alti economisti, masoara un nivel de satisfactie mai larga, care include si principii morale, religioase, sociale, politice, etc.) Prima lui casatorie, incheiata probabil impotriva principiilor parintilor lui, pt ca a asteptat ca sa decedeze ambii ca sa se casatoreasca, a fost in final, dupa cum se putea si prevedea, (chiar si daca nu esti economist sau sociolog de meserie), nefericita, pt ca acea prima sotie cu care s-a incapatanat sa se insoare, doamna Alessandrina nee Bakunin, l-a parasit pt un servitor. A dorit sa se recasatoreasca cu vreo 3 ani inainte de a muri, insa legile locale nu ii permiteau divortul, asa ca s-a multumit sa traiasca ultimii lui ani in concubinaj cu a doua lui iubita, de origine franceza si o "menajerie intreaga" de pisici.

      Bibliografie: Wikipedia

      Ștergere
    2. haha:D multumesc Rudolph:D

      Si viorel bun exemplu' :))

      Ștergere
  11. foarte interesant, nici nu stiam ca exista asa ceva :D:$

    RăspundețiȘtergere
  12. 80% inveti si 20% stii.. :D:))

    RăspundețiȘtergere
  13. Era o faza tare in serialul ala nou cu Charile Sheen, bazata pe chestia asta :))

    RăspundețiȘtergere
  14. ai... nu-mi vine nimic in minte :-??
    Anyway dragut articol :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai un blog award de la mine http://valentinabucur.blogspot.ro/2012/07/liebster-blog-award.html

    RăspundețiȘtergere
  16. Prima data cand aud de chestia asta.Interesant.

    RăspundețiȘtergere
  17. Trebuie sa descoperim acele 20% care conteaza! :)
    Seara buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  18. Interesantă lege, e prima oară când aud de ea, dar îmi dă sparanţe spre mai bine, poate,poate mă voi număra şi eu prin cei 20%, în viitor :)) Până atunci mă resemnez!

    RăspundețiȘtergere
  19. 100% din minciunile care apar la TV ..sunt 100% reale ;))
    100% din prostii tarii sunt 100% "reali"

    RăspundețiȘtergere
  20. Pentru tine :* http://just-other-things.blogspot.ro/2012/07/libster-blog-awardpremiu-si-leapsa.html

    RăspundețiȘtergere
  21. Un premiu si o leapsa de la mine :
    http://viziunidinviata.blogspot.ro/2012/07/premiu-leapsa.html#comment-form

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)