Pagini

Despre cum nu mi-am luat eu telefon de Pasti...

Stiu ca nu ar trebui sa fiu asa, dar sunt, sunt foarte dezamagita de faptul ca de o luna incerc sa-mi achizitionez un telefon la un pret accesibil avand in vedere ca vreau sa fac un abonament de vreo 20 de euro. Am jurat ca renunt la ele (abonamente) de tot, insa sunt prea zgarcita ca dupa ce strang bani sa ii dau pe un telefon cu care oricum mai mult in afara de citit mailuri, stat pe Facebook si poze nu am ce sa fac, asa ca am zis ca un telefon cumparat la abonament e mai accesibil, insa azi mi s-a umplut paharul. 

Treaba sta asa: am avut trei abonamente, doua la Cosmote si unul la Orange, la Cosmote le-am facut pentru ca am vrut si eu un telefon misto (acum 2 ani) si deh, plateam in jur de 100-150 de lei pe luna pentru minute, mesaje si internet pe care nu le foloseam oricum, dar am vrut un telefon si nu a mai contat. Bun bun, am platit, m-am folosit de telefon, inca merge, e super ok telefonul, dar vreau si eu ceva mai fain, ca asa e omul, niciodata nu se multumeste cu ce are. Am renuntat la unul din abonamente si am ramas cu unul pe care nu m-am hotarat inca daca sa il inchid sau nu pentru ca am zis ca poate poate imi iau si eu la fidelizare cu bonusuri, alea alea, un alt telefon (m-am gandit prost). Cu cel de la Orange mai am de tras inca un an, sa va mai spun ca la astia platesc 9 euro pe luna pentru un telefon de 300-400 de lei? Neaaaa, p-asta l-am luat de nevoie, deci nu se pune.

Bun, deci de o luna ma interesez pe la toate magazinele astea de telefoane. Prima data am fost la cei de la Cosmote si m-a incantat un SIII Mini, la abonament de 15 euro (parca) pe care trebuia sa mai dau 200 de lei, dar nu stiu daca e chiar atat de rentabil, nu mi se pare un telefon spectaculos, iar daca ar fi sa-l compar cu cel pe care il am acum din punctul meu de vedere are in plus doar sistemul de operare mai evoluat si implicit si alte chestii precum memorie mai mare, bla bla, asadar nu ma incanta. 

Apoi am renuntat la idee si am vrut un Sony Xperia L, era o oferta pe site-ul celor de la Vodafone pana azi cica, la abonament de 19 euro, platesti 4 lei si un pic pentru telefon. Am incercat sa fac comanda online, n-am reusit, am incercat sa-i sun, nu mi-a raspuns nimeni evident, le-am scris pe Facebook, ei bine acolo mi-au raspuns, dar au fost inutili pentru ca i-am intrebat de avansul pe care trebuie sa il platesc in cazul in care imi fac un abonament nou la ei si despre portare si sunt habarnisti, mi se perindau tot felul de nume prin mesaje, Georgiana, Irina, si toate astea degeaba, tot n-am reusit sa dau comanda, formularul lor e stupid, n-am primit nicio confirmare a comenzii, nimic. Probabil ca are dreptate individul care le-a postat pe pagina oficiala ca au numai oferte asa pentru a fura ochii lumii si ca nu sunt seriosi deloc.

In fine, am renuntat la treaba asta online si am mers in magazine ieri sa testez terenul, si ghiciti ce? Nici nu exista o astfel de oferta la Xperia L. Ba mai mult telefonul nici nu exista in magazine, de fapt in unul este macheta, iar in celalalt magazin este doar asa... Insa am descoperit ca ofera intr-adevar o reducere de 30 de euro la pretul telefonului in cazul in care te portezi, plus un bonus valabil "doar azi" (si maine, si poimaine), un bonus ce echivaleaza cu de 2 ori valoarea abonamentului pe care il faci (adica la abo de 15 primesti 30 de euro bonus)

Mno, astea fiind zise, am fost din nou azi la Vodafone hotarata sa-mi iau telefon, trecand peste faptul ca am asteptat o gramada de timp si ca telefonul pe care il voiam nu exista in magazin, tipa a decis sa-mi vanda altul, un Sony Xperia SP, care sa zicem ca era putin mai "performant" decat L si am zis bun, sa o facem si pe asta. Dupa explicatii amanuntite ajunsesem la un acord, pentru un abonament de 19 euro plus bonusurile despre care v-am vorbit mai sus, telefonul asta SP il luam gratis, e un telefon bunicel la urma urmei, nu?

A inceput donsoara sa completeze contractul, toate bune si frumoase, a trimis-o pe mami sa ia ultimele 3 facturi de la Cosmote pentru portare, iar cand au cerut avans pentru ca nu mai am abonamente la Vodafone, am ramas poker face. 700 de lei avans! 700 de lei! Dafuq? Pai 700 de lei e telefonul la liber, cine au ei impresia ca da atatia bani pe telefonul asta si isi face si un abonament de 20 de euroi? Dafuq? Pai din punctul meu de vedere is prosti de dau in gropi (scuzati limbajul), nu se intreaba si ei ca daca as fi avut suma asta, mi-as fi luat telefonul la liber? Ba chiar mi-as fi luat alt telefon, muuuuuuult mai bun! Pe buneeeee? Pe bune? A ramas sa merg marti cu facturile de la Cosmote pentru ca era inchis si nu le-am putut lua si poate, cumva, cine stie cum, n-o sa mai platesc avans, in caz contrar, no way. Renunt la ideea unui telefon nou si pace. Cel putin pe moment, nu vreau sa-mi stric sarbatorile pascale. 

Si cu ocazia asta, tin sa va urez "Paste fericit!", sa aveti un weekend frumos, sa aveti in suflete multa lumina, pace si bucurie si nu numai. Sa nu va suparati sau sa va dezamagiti ca mine din cauza unui obiect material care practic n-are nicio valoare si sa va bucurati de cei dragi, caci ei conteaza cu adevarat... 
Sunteti tucati!

25 de comentarii:

  1. Si eu am patit-o cu Vodafone-ul cu avansul. De ce fac asta? Compania Vodafone a luat prea multe tepe. In urma cu 2-3 ani, au lansat ei niste telefoane la 10 euro si abonamente foarte mici. S-au dus cu totii sa-si faca abonamente si sa ia telefoane ieftine si nu le-au mai platit. De-atunci, Vodafone-ul cere avans in functie de telefonul si/sau abonamentul pentru care ai optat. Se presupune (repet: SE PRESUPUNE) ca acea suma de bani ti-o recuperezi in timp la plata facturilor. Eu am dorit sa fac un abonament de net la ei si mi-au cerut 200 lei avans. Rahaturi! Nu mai vezi reducere pe factura in raport cu valoarea pe care ai dat-o doar atunci cand o sa vedem elefanti zburatori. E urat ca fac asta! Sunt singurii care fac asta. Banii aia nu reprezinta telefonul! Asa m-au aburit si pe mine si erau sa ma arda si am citit contractul. La mine era prevazut un "avans de siguranta in caz de neplata!" 700 lei este telefonul la liber, bani care si-i recupereaza din cadrul tarifului abonamentului. Atunci cand luam un telefon gratis asta inseamna ca el nu valoreaza nimic? Ba da, valoreaza 200 lei cu aproximatie, bani care firma si-i recupereaza din abonament. Daca abonamentul e de 10 euro, 7 euro merg la Orange si 3 euro merg la producatorul de telefoane, pe luna. Ei iti cer sub pretextul ca atat costa telefonul pentru ca nu vor sa-ti zica-n fata ca-ti cer banii aia in caz de neplata si zice ca-s pentru telefon. Eu m-am saturat de Vodafone! Port pica pe ei! Am avut un abonament mai demult de la ei pe 2 ani. Mi s-a intamplat in asa fel incat am pierdut contractul dupa un an de zile si cand a venit vremea rezilierii contractului m-am trezit cu inca 6 luni adaugate. Dupa alea 6 luni m-am mai trezit cu altele si am facut cereri la ei, le-am zis ca merg mai departe...DEGEABA. Dupa 3 ani am reusit sa reziliez contractul (2 ani de contract + 1 an bagat de la ei). Daca cumva nu-mi va mai conveni de Orange, ma mut la Cosmote dar la Vodafone nu ma mai vede nimeni. Sunt si foarte scumpi, atat la telefoane cat si la oferte iar la minute sunt cam zgarciti. Momentan am un abonament Orange de 8 ani si mai am cateva luni (pana-n octombrie) si vreau sa mi-l trec pe cartela. Stii ca la cartela au preturile mai mici si minute si net mai mult si asta e urmatoarea mutare pe care vreau sa o fac.

    Iti recomand sa-ti cumperi la liber sau sa cumperi la Cosmote la abonamentul acela COSMOTE FREE L de 15 euro pt ca au totul nelimitat si telefoanele sunt ieftine.

    Paste Fericit iti doresc, alaturi de cei dragi! Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmmm, ce aventura. Cu atatea "recomandari" cred ca o sa renunt la idee total. O sa vad cum fac daca reusesc sa fac rate, la liber nu ma lasa sufletul sa dau atatia bani pe un telefon, am si alte nevoi pe langa asta... Paste fericit! Pupicei!:D

      Ștergere
  2. mi-am luat si eu unul din asta ''fein'' (cum imi zic unii prieteni: ba asta e mai destept ca tine) si dupa 2 saptamani deja m-am plictisit de el,deci nu e asa mare big deal. te plictisesti de el destul de repede :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Pacat ca fac tampenii d-astea, urat din partea lor. Eu zic sa te bucuri de Paste si apoi sa te enervezi cu astia, asica cumpara-ti telefon dupa Paste.
    Te tuc si succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Faza asta cu abonamentele mi se pare o prostie,fac ce fac și te păcălesc.Mai bine îți cumperi un telefon la liber,și eu vreau un telefon dar telefonul pe care îl vreau e cam scump și de... nu se poate,chiar acum.
    Să ai un Paște fain! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) 700 lei?Stiu ca se cereau cam 50 lei pe la cosmote odata. Si noi in casa aveam 3 abonamente.Eu am renuntat la el, unul il inchid acum dupa Paste iar pe celalalt imediat cum expira perioada contractuala. Toate erau de doar 5 euro dar nu se merita pentru ca la cartela cu 5 euro am mult mai multe minute si cand am fost sa prelungesc abonamentul sa imi iau alt telefon ma obligau sa il prelungesc pe 2 ani si dadeam pe telefon cu vreo 30-40 lei mai putin decat pretul telefonului la liber. ( si cik mi se scadeau si punctele de fidelitate ) :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, asta cu punctele de fidelizare e o alta aiureala. la Cosmote acum doi ani mi se dadeau puncte in functie de magazin :)) nu de vechimea si valoarea aboamentului meu. :))

      Ștergere
  6. Iti recomand sa iei un telefon la liber. Dai un ban, dar nu te fura nimeni luni de zile. Eventual il poti lua in rate, de pe emag. Eu abia astept sa tai orice abonament mobil, ca platesc 60 de lei pe luna si n-am fir de net si sub 200 de minute...in conditiile in care as putea sa-mi iau 2 cartele in banii astia sa am si net si nelimitat in 2 retele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, pai cred ca emagul ma scoate la lumina. Sper sa mearga cu rate. :) Mda, si eu ti-am zis ca am minute si mesaje pe care nu le folosesc :-?? Bani aruncati pe fereastra.

      Ștergere
  7. Sarbatori fericite,multa sanatate si lumina in suflet.Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am acelaşi telefon din 2004 şi o cartelă de 5 euro cu 4000 de minute în V. +200 naţionale şi ceva net. Mai mult decât suficient! :)
    Hristos a Înviat!

    RăspundețiȘtergere
  9. HRISTOS A INVIAT !
    Să aveti numai bucurii şi viaţa să va dăruiască tot ceea ce v-ati dorit. Paşte fericit!!
    sa ai hazna de telefon si sa-l folosesti cu multa placere! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. HRISTOS A ÎNVIAT!
    Sfintele sărbători să îți aducă numai gânduri senine,lumină în suflet
    și multă iubire alături de cei dragi!
    Pup cu drag scumpo!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu te mai supara din cauza intamplarilor de genul asta. Fii fericita!

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)