Pagini

Familie versus cariera???

Pentru ca suntem in prag de sarbatori toata lumea ma tot intreaba ce pregatesc si chestii din astea, iar eu cand le raspund ca nu stiu mare lucru pentru ca se ocupa mami de gatit si restu' (bineinteles o mai ajut si eu cu ce pot), incep sa-mi toarne treaba aia cum ca altele la varsta mea au deja copii, spala la scutece, calca hainele barbatului, gatesc, etc. etc... 

Si acum zau, nu ca nu as putea sa fac toate astea, dar sincer cred ca am alte lucruri mai importante de facut decat sa cumpar biberoane, scutece, sa comand carucioare, sa spal lenjeria unui individ, mai bine zis sa imi asum rolul de casnica, daca stau bine sa ma gandesc femeile care se ocupa de asa ceva sunt somere, nu mai au timp pentru ele, se uratesc (fac riduri si cearcane de la atatea griji si nopti nedormite, mwahahaha, glumeam) si de parca nu ar fi indeajuns din punct de vedere financiar depind de barbatel, fapt care pentru mine reprezinta o tortura... sa depinzi de cineva, ahhh!!! Urat! 

Ok, nu vreau sa ma intelegeti gresit, dar parerea mea e ca toate trebuie facute la timpul lor si ce daca unele sunt casatorite si cu copilasi la varsta mea, e alegerea lor, nu toata lumea trebuie sa faca la fel, nuuu? 

Momentan, mi-am propus sa ma ocup de cariera, dar explica-i asta lu' Tanti Floarea din coltu' strazii cu 10 odrasle si care la 40 de ani arata ca la 60, si sa nu mai zic ca poate nici nu are BAC-ul luat, n-ai cu cine si partea proasta e ca deja devine stresant sa stai sa explici la fiecare in parte ce ai de gand cu viata ta si sa nu ajungeti la un punct comun pentru ca vedeti voi, "unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere!".

Lasand la o parte parerea mea, spuneti-mi: cate cupluri cunoasteti care s-au casatorit de tineri in zilele noastre si nu au ajuns la divort?
Si ce ati alege voi la 20 de ani, familie sau cariera?
V-am tucat, zi faina. Spor la pregatiri!
Sursa foto

41 de comentarii:

  1. Cariera si dupa familie. Adica da, vrei familie, iubire, copii, sa fie frumos... dar cum o vei sustine?

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place blogul tau:d
    si eu sunt de parere ca femeile "de casa" se uratesc adica cele care depind de barbat in toate si nu au timp de propria persoana, si uita sa fie femei...
    eu cred ca ar trebui sa existe un echilibru intre cariera si familie. Cat despre 20 de ani..de ce ai alege, cand poti sa le ai pe amandoua:-" :d?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MErsi:D

      hmm, interesant punct de vedere, de ce as alege, pai e simplu, daca nu as avea o situatie materiala buna nu as putea intemeia o familie, nu?

      Iar daca as avea situatia materiala buna ar insemna ca visez la lucruri marete si uneori se intampla ca intr-o relatie sa ne pierdem identitatea ca sa zic asa... si astfel sa renuntam la visele noastre... e dificila partea cu echilibrul, desi eu cred ca as putea face fata! :))

      Ștergere
  3. Ai dreptate,şi eu una cred că aş alege familia.

    RăspundețiȘtergere
  4. As alege cariera, normal ..asta o sa si fac. Mi se pare o varsta prea frageda (20 de ani) pentru a fi maritata, cu copii ..etc. Bucura-te de viata si apoi fa celelalte lucruri !
    Gandim la fel. :D :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar am citit recent in mass-media intrnationala ca din ce in ce mai multa lume se decide sa isi congeleze ovulele si sperma, astfel incat sa faca copiii mai tarziu, ca adevarul e ca fertilitatea la femei incep sa scada destul de semnificativ dupa 30-35 de ani, iar calitatea spermei la barbati se deterioreaza si ea dupa vreo 45-50 de ani, insa in zilele noastre cu reala speranta de viata deosebit de crescuta, chiar dubla fata de ce era acum vreo 2-3 generatii, o femeie de 35 sau chiar 40 de ani sau un barbat de 45 de ani sunt inca considerati relativ tineri + majoritatea mai au cel putin 25-30 de ani de munca activa in fata lor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cariera, clar. De ce mi'as strica viata cu un tip ...si cu un copil..sau 2?

    RăspundețiȘtergere
  7. :)) Scuze ca rad dar e funny situatia.
    Si mie imi mai spun prietenii: ,,Baga-te frate pe o fata, fa-ti o familie acum cat esti tanar..."
    Dar ce naiba?!? Abia am 20 de ani :|

    Raspunsul meu este urmatorul:,,Viitorul se cladeste greu cu fiecare piesa a vietii (ca un puzzle) si avem situatii cand nimerim ca doua piese ce le luam in mana sa nu se potriveasca si sa esuam...dar copiii se fac repede!"

    Bineinteles ca aleg cariera. M-am angajat sa pot strange bani pentru a ma duce la o facultate si asta vreau sa fac la anul: sa ma inscriu la facultate ...si pe urma mai vreau sa dau si de carnet :D Apoi sa-mi gasesc un job mai stabil si mai bine platit.Dupa ce m-am realizat pe plan profesional atunci ma pot gandi si la o familie.
    Dar aici, in anturajul meu, mai intervin si altii si spun urmatorul lucru(dupa ce le-am spus eu toate astea): "pai...nu trebuie sa stai cu ea ani de zile."
    Din nou, raspunsul meu este urmatorul:,,Nu sunt adeptul relatiilor de 2-3 luni!"(sezoniere)!
    Mai pe scurt si fara nici-o retinere:CARIERA!
    Tineretea nu se opreste la 20 ani, de la 20 abia incepe. Sa ne bucuram de acesti ani frumosi si sa nu-i mai ascultam pe toti cei din jurul nostru care vin cu ,,teorii expirate".

    Iti urez un weekend minunat si SARBATORI FERICITE alaturi de cei dragi! :*
    Si sa stii ca si eu ,,incerc" sa gatesc dar nu reusesc.Daca aspect nu au...macar sunt comestibile :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imi place cum gandesti :D Sarbatori fericite si tie!<>:D< pupici

      Ștergere
  8. tot ce iti pot spune (pentru ca au trecut ceva mai multi ani de cand aveam 20 :P )este sa nu lasi timpul sa aleaga in locul tau...
    exista o vorba (nu stiu cui apartine): mai bine o alegere proasta decat nicio alegere...
    cat despre lume...oamenii vorbesc multe fara sa spuna nimic cu adevarat de luat in seama asa ca...astupa-ti urechile sau mai bine asculta muzica :))
    te pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna,
    iti citesc blogul de mult timp si iata ca azi iti comentez pentru prima data.
    Sa sti ca se pot alege ambele, si familie si cariera. Hai sa iti exemplific...cel mai bun exemplu as fi eu. M-am casatorit la 21 de ani ( si crede-ma ca nu am stat deloc sa ma gandesc daca este o idee buna sau rea, am simtit ca asta trebuie sa fac), am terminat o facultate, am terminat un master...mi-am inceput o cariera iar acum, la 26 de ani astept un copil. Eu spun ca am reusit sa fac tot ceea ce mi-am propus sa fac ...si maritata. De fapt, o familie chiar nu ar avea de ce sa te opreasca din dezvoltare, atata timp cat e benefica pentru tine...si deci implicit pentru persoana de langa tine.
    Clar, un copil la 20 de ani si renuntarea la studii...este o mare prostie si din punctul meu de vedere, insa sunt persoane care asa se simt fericite si implinite. Bravo lor, fiecare cu ceea ce isi doreste...nu-i asa?

    Sarbatori frumoase iti doresc si felicitari pentru blog! imi place!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,

      Foarte frumos, ma "unge" pe suflet cand aud de femei implinite din toate punctele de vedere. :D

      Te felicit, tu esti o fata norocoasa, insa nu toate fetele la 20 de ani gasesc pe cineva cu care sa se marite, aici probabil depinde si de norocul fiecaruia in viata, bine ca si acest noroc ni-l mai facem si noi cum ai zis si tu, depinde de fiecare ce-si doreste!:D

      Sarbatori fericite si tie alaturi de cei dragi! :D Multumesc!

      Ștergere
  10. eu am trecut de muuuult de 20 si nu mai am cum spune ce-as alege, ca degeaba :)
    ca stam la sueta de placere, da. da' altfel, nimeni nu trebuie sa explice nimanui de ce alege ce alege si nimeni n-ar trebui sa emita teorii din ceea ce face. fiecare isi traieste viata lui si isi alege drumul lui.
    sa stii ca exista nenumarate cupluri care s-au casatorit din frageda tinerete si inca supravietuiesc. asa cum exista nenumarate cupluri care s-au casatorit tarziu si s-au despartit devreme...aici nu sunt reguli, ori daca sunt, sunt prea multe, cam atatea cati suntem :)
    destinele lucreaza prin amanunte, cum bine spunea o. paler...
    sarbatorile cu bine si sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehe:D intotdeauna de placere, da! :D asta incerc sa explic si eu celor din jur, nu trebuie sa fac ceea ce face toata lumea, probabil o sa ma casatoresc si eu candva, dar pentru ca asa mi-i soarta nu pentru ca spune cineva.

      Sarbatori fericite!:D

      Ștergere
  11. Eu aleg cariera si apoi familia.Dezvoltandu-mi cariera dispun si de resurse financiare cu care pot sa-mi rasfat familia.

    RăspundețiȘtergere
  12. merge si una si alta...cu vointa , dar merge !

    RăspundețiȘtergere
  13. Ca si in poza, cariera castiga. Pentru a intemeia o familie ai nevoie mai intai de loc de munca, de bani, de casa, de masina.

    RăspundețiȘtergere
  14. O femeie puternica este una independenta. Deci, cariera trebuie sa fie pe primul loc. Mai e timp pentru familie. I mean.. n-o sa faci toata viata asta? Sa ai grija de copil si de sot?
    La 20 de ani zic ca tre' sa te pregatesti. Sa incepi sa te pui pe picioare by yourself. Si cred ca la 20 de ani e prea devreme pentru o familie.

    Deja ma sperie gandu' ca mai am si eu 5 ani pana la 20 de ani si ca o sa ma bata si pe mine "tanti Floarea" la cap cu deciziile ce vreau sau am de gand sa le fac cu viata mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place cum gandesti, dar ideea e sa nu-ti faci griji de acum, mai ai 5 ani de copilarii :D asa ca enjoy!

      Ștergere
  15. sarbatori fericite alaturi de cei dragi, sanatate, vise împlinite, pace în suflet, dragoste si armonie! Un Craciun plin cu bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu as alege carieraa ! Dupa familie :) Sarbatori fericite si tiee !

    RăspundețiȘtergere
  17. Craciunul este o sarbatoare de familie.
    Asa ca este clar ce se va alege de cariera in urmatoarele zile!
    Sarbatori fericite si tie si familiei tale si la toti cei care te citesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Pai asta e execeptie:)) desi poti petrece Craciunul si cu prietenii, parintii, etc :P

      Ștergere
  18. Eu am 32 si tot cariera aleg si acum :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Cariera cu siguranta. Nici nu se discuta altceva (decat daca esti vreo persoana care se ocupa cu o activitate intelectuala si poate lucra pe cont propriu).

    RăspundețiȘtergere
  20. Candva ma miram de fetele care alegeau sa se ocupe de cariera, care faceau copii dupa ce aveau casa, masa, serviciu bun. Tarziu am inteles ca fiecare e liber sa isi aleaga drumul in viata, ca ceea ce este bun pentru mine nu trebuie sa fie neaparat bun si pentru altul.

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)