Pagini

Norme de igiena dentara

       Bine v-am regasit la ora de educatie sanitara. CLM-ica este de serviciu astazi in a va aduce la cunostinte cateva lucruri despre igiena noastra orala. Mai intai de toate, vreau sa va intreb: Stiti care este diferenta dintre o periuta de dinti clasica si o periuta de dinti electrica?

       Marea majoritate dintre noi folosim clasicele periute de dinti datorita costului destul de redus si datorita simplitatii utilizarii, insa aceste periute nu sunt suficiente pentru a elimina placa bacteriana. Inainte de a ma raporta strict la periutele de dinti, vreau sa subliniez ca este ideal ca dupa ce ne spalam pe dinti, sa utilizam ata dentara si apa de gura pentru a dizolva orice urma de placa bacteriana din intreaga cavitate bucala.

      O periuta de dinti clasica o gasim oriunde, la magazin sau in farmacii, nu costa mult, doar ca aceasta are o durata de utilizare destul de scazuta iar calitatea periajului dentar este la fel de scazuta. In comparatie cu o periuta de dinti electrica, aceasta este cu mult inferioara.

      O periuta de dinti electrica este, intr-adevar, mai scumpa, dar si mai calitativa, atat din punctul de vedere al periajului, a perioadei de utilizare mai ridicata cat si a materialului din care este creata. Un bonus pe care-l aveti la utilizarea unei periute electrice este ca nu mai sunteti nevoiti sa inlocuiti intreaga periuta ci doar capul de periaj al acesteia. Datorita miscarilor oscilatoare a capului de periaj, aceasta poate patrunde foarte usor in locuri mai greu de accesat cu o periuta de dinti clasica si astfel ajuta la eliminarea placii bacteriene.

     Tot ceea ce va spun este foarte usor de testat pentru a va convinge singuri. Spalati-va pe dinti, timp de o saptamana, cu o periuta de dinti clasica si o saptamana cu o periuta de dinti electrica, o sa observati singuri diferenta. Dintii tai vor arata mai bine, vor fi mai albi si mai stralucitori.

     Personal, pana acum cativa ani am folosit periuta de dinti clasica. O cunostinta m-a determinat sa trec pe noile periute de dintielectrice Oral-B pentru o igiena orala exemplara si de atunci, am ramas fidela acestor periute de dinti. Am un zambet foarte frumos si vreau sa-l etalez pe strada sau la job. Cel mai frumos accesoriu pe care il poate avea o femeie este chiar zambetul ei.

Toate acestea fiind spuse, am si eu o curiozitate: Tu ce fel de periuta de dinti folosesti?

3 comentarii:

  1. Bunica mea, am văzut eu când eram copil, se spăla pe dinţi cu cenuşă şi cu degetul. La 98 de ani când s-a stins avea toată dantura intactă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti dumnezeiesc tipule :)) Nu mai am aer...#cudegetulincenusa :)))) ps,sigur era cenusa =)))

      Ștergere
  2. :)))) ce tare,radem,radem,da poate chiar asa o fi

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)