Pagini

Un zâmbet salvează o viaţă!

Azi, mergând pe stradă, şi uitându-mă la feţele oamenilor ce treceau pe lângă mine, mi-a venit un gând: oare cum ar fi dacă am putea pătrunde în minţile tuturor oamenilor, daca i-am cunoaşte dincolo de măştile pe care le poartă zilnic? ... probabil ar fi ciudat, urât, caci eu am vazut numai feţe triste... mohorâte... poate de la vreme, sau nu... cel mai probabil de la problemele cu care se confruntă zi de zi... în orice minut al vieţii lor, al gândurilor lor... e trist, dar adevărat... multă lume uită să mai zâmbească, pentru ca gândurile bune sunt umbrite de gânduri rele, gânduri ce duc la disperare... la nimic bun, la niciun motiv de a zâmbi!

...Şi într-un fel mă simt vinovată că eu încă mai am puterea să zâmbesc, aş vrea să le dau şi lor o parte din zâmbetul meu, să fie puternici, să poată să pună punct unui capitol urât din viaţa lor şi să o ia de la capăt... ştiu, e greu, chiar şi mie îmi este greu, uneori simt că numai pot, că numai am puteri... dar trebuie... trebuie sa pot... în final, asta e viaţa, ah... de câte ori am auzit această expresie, aproape că o am întipărită în minte: "Asta e viaţa, cu bune şi rele"... nu ştiu... poate aşa e... dar un lucru e sigur, trebuie să ne vedem de drum şi să fim curajoşi!!!

"Să râzi des şi mult; să câştigi respectul oamenilor inteligenţi şi afecţiunea copiilor; să câştigi aprecierea criticilor oneşti şi să înduri trădarea prietenilor falşi; să apreciezi frumuseţea, să găseşti ce e mai bun în ceilalţi; să laşi în urma ta o lume mai bună, fie printr-un copil sănătos, o grădină îngrijită sau o condiţie socială emancipată; să ştii pur şi simplu că cineva a respirat mai uşor doar pentru că tu ai trăit. Asta înseamnă să ai succes." [Ralph Waldo Emerson]

Un comentariu:

  1. Nu ar fi bine daca puteam citi gandurile oamenilor.Eu consider gandirea ca un jurnal personal .Gandurile reprezinta coltisorul nostru secret despre care nu trebuie sa stie nimeni nimic.

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)