Pagini

Care sunt avantajele unei mutari in alta tara? Cum vede C.L.M.-ica lucrurile...

Dupa un an si un pic de cand m-am mutat in Spania, pot spune ca am mai invatat cate ceva despre oameni, despre viata, s.a.m.d. Tocmai de aceea, pentru ca se presupune ca am invatat atat de multe, hahaha, la cererea micului meu public am decis sa fac o listuta cu care au fost pentru mine (oarecum) avantajele ca m-am mutat in Spania, si fac asta pentru ca in ciuda dezavantajelor (sa le zicem asa) incerc sa raman optimista.

Asadar, lasand la o parte introducerea, sa incepem cu listuta.
Primul avantaj pe care l-am avut eu a fost si este faptul ca am invatat o limba noua si marturisesc ca atunci cand am ajuns in Spania, doar simplul gand ca trebuie sa vorbesc o alta limba decat cea romana, ma rusina foarte tare. Oricum, din experienta proprie va pot spune ca este mult mai usor de invatat daca aveti ocazia sa vorbiti direct cu spanioli, si zic asta pentru ca de la romani nu aveti cum invata, ei vorbesc intre ei romaneste...

Al doilea avantaj sau lucru pozitiv ar fi faptul ca atunci cand va mutati intr-o alta tara, experimentati fenomenul acela de "anonimitate", adica nu va cunoaste nimeni, va puteti dezbraca in fundul gol si sa o luati la sanatoasa pe strazi ca nu stie nimeni cine sunteti, mwahahahahahaha, glumeam, totusi sa nu o faceti pentru ca sunteti anonimi doar pentru o perioada de timp, apoi o sa vi se duca "buhul", hahaha. Mda, deci pentru mine treaba asta cu anonimatul a fost oarecum un avantaj pentru ca ma simteam mai libera, nu ma stia nimeni, nu ma judeca nimeni, nu avea nimeni treaba cu mine, si sincer am incercat sa pastrez statutul asta cat s-a putut, dar dupa ce m-am angajat, a inceput sa ma cunoasca tot "satul", hih. Sfatul meu pentru voi este sa profitati cat puteti de treaba asta si sa faceti ceea ce va doriti, eu oricum incerc sa stau deoparte de barfele cotidiene, desi este cam greu.

Al treilea avantaj dupa cum probabil va gandeati si voi, ar fi posiblitatea de a cunoaste oameni noi, locuri noi, culturi noi, etc. Este destul de interesant sa mai afli si alte obiceiuri si traditii in afara de cele romanesti, chiar daca unele sunt ciudate, ca de exemplu mancarea spaniolilor: melci, raci si alte ganganii, yuck.

Si al patrulea avantaj sau ultimul caci deja nu-mi mai trece nimic prin minte, ar constitui banii pe care ii puteti castiga. Si zic asta pentru ca se stie ca peste tot (aproape) esti mai bine platit decat in Romanica. Nu stiu cat de pozitiv vedeti voi asta, insa eu asa vad treburile, cu salariul din Romania nu iti poti permite mare lucru, insa chiar si cu un salariu de 700e de exemplu care se castiga in Spania, Italia, etc... , daca reusiti sa puneti deoparte macar 100e pe luna intr-un an se aduna ceva banuti; suna bine 1200e, nu? Hehehe.

So, cam asta ar fi listuta mea. Daca mai aveti voi ceva de adaugat, din experienta sau auzite, va astept cu drag! Saptamana misto sa aveti, cu mult soare ca aici e tare frig!

5 comentarii:

Părerea ta contează! (Fără comentarii cretine că te înjur!)